reklama

Na vysvedčení som prepadla

Včera všetci hovorili o vysvedčeniach, len v parlamente sa hovorilo o Kažimírových návrhoch a o tom, že Pellegrini riadi schôdzu ako vlastnú počítačovú hru. Tak mi napadlo, ako by asi vyzeralo vysvedčenie opozičného poslanca.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (33)

Napríklad to moje.

Za tie štyri roky mám nejaké ospravedlnené absencie, žiadne blicovania, niekoľko desiatok vystúpení v rozpravách a vo faktických, ktoré ďaleko viac ako na poslancov zaberali na FB, keď sa šírili niekedy ako silnejší, inokedy slabší vírus. Nejaké dobré body by som z tých vystúpení získala, ale ak by sa mala známkovať efektívnosť – teda, koho som oslovila natoľko, že za návrh zahlasoval, prepadla by som.

Spomedzi všetkých návrhov, ktoré som do parlamentu priniesla, mi prešiel jeden pozmeňovák. V skratke, riešila som v ňom, ako poučiť analfabeta, v akej polohe má mať volebný lístok, aby namiesto mena nezačiarkol pečiatku. To bola reakcia na prezidentské voľby, ktoré som si odsedela v okrskovej komisii v Jarovniciach a s nevôľou sledovala, ako o budúcnosti krajiny rozhodovali aj ľudia, ktorí nevedia čítať ani písať. Kaliňák dovolil smerákom, aby návrh podporili.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Okrem toho nič. Spomedzi desiatok návrhov od povinnej škôlky pre deti z osád, cez dobrovoľnú bezplatnú sterilizáciu, cez sprísnenie obedov a školských pomôcok zadarmo pre deti zo sociálne znevýhodneného prostredia, až po predĺžený a navýšený príspevok na starostlivosť o dieťa a adresnejšiu dávku v hmotnej núdzi mi cez parlament neprešlo nič. Väčšinu mi utopili poslanci za Smer – aj povinné škôlky, niektoré opoziční priatelia z KDH – napríklad sterilizácie. Niekedy zaúradoval prst železnej Laššákovej, inokedy vyššia moc a ideológia. Obávam sa, že tieto okolnosti by sa pri známke na vysvedčení do úvahy nebrali. Aj z úspešnosti predkladaných návrhov by som prepadla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Paradoxne, počas tejto miniúvahy som v parlamente stretla skupinu učiteľov zo ZŠ v Jakubanoch, to je pri Starej Ľubovni. Škola plná detí z osád, ktorá robí, čo môže, aby tie decká vzdelala. Tú školu som pred rokmi navštívila, aby som počúvala ľudí z praxe. Aj kvôli nim predkladám povinné škôlky, ale aj dobrovoľné sterilizácie. V parlamente sa ma pýtali, kedy už príde zmena. Že sú unavení a demotivovaní, že sa nič nezmenilo, že keď tie decká nebudú chodiť do škôlky od troch rokov, sú nevzdelateľné, že v osadách rodia deti deti, a že odvšivujú a odsvrabujú namiesto učenia. Pomyslela som si, že ťažšie ako prepadnúť na vysvedčení, je pozerať sa do očí týmto mizerne zaplateným ľuďom, ktorí doplácajú každý deň na aroganciu a ľahostajnosť zákonodárneho zboru. Na jeho utrhnutosť od reality.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tí učitelia z Jakubian boli zhovievaví, dali mi šancu na reparát. Na septembrovú schôdzu predložím asi naposledy výber z návrhov pre osady, vraj ma prídu podporiť na balkón. Vopred vďaka.

Je ťažké a takmer nemožné byť úspešným opozičným poslancom, takým s dobrým vysvedčením. Ale tak mi napadá, že ešte ťažšie musí byť byť opozičným voličom. Najmä ak si vyberáte podľa vysvedčeníJ 

Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  164
  •  | 
  • Páči sa:  5 380x

Srdcom som matka, novinárka, športovkyňa a niekto, koho vyrušujú rôzne skrivodlivosti sveta a má neustále nutkanie ich naprávať. V parlamente, na ulici, v rodine. Pred ideológiou uprednostňujem zdravý rozum a úsudok a mám rada slobodu. Slobodu jednotlivca. Píšem knihu, bicyklujem a behám. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu