O miliónových projektoch, z ktorých majú učitelia NIČ

Autor: Lucia Nicholsonová | 18.11.2015 o 10:27 | (upravené 18.11.2015 o 11:55) Karma článku: 14,27 | Prečítané:  11629x

Nečudujem sa učiteľom, že idú štrajkovať. Je smutnosmiešne, čo sme z nich urobili. Ich smutné ohodnotenie stojí na kreditoch, ktoré si naháňajú cez smiešne projekty. 

Učitelia z nich nemajú nič, ale tí, čo projekty vymýšľajú, sa na nich rozprávkovo nabalia. 

Nedávno som sa dozvedela o dvoch z nich. Pedagógovia, ktorí cez projekty mali byť vyškolení, mi napísali, ako v skutočnosti projekty vyzerali a na čo asi tak boli z ich pohľadu dobré /to sem nemôžem napísať/. Oba projekty sú podvodom na žiakoch, učiteľoch aj verejnosti a oba zastrešovalo Metodicko-pedagogické centrum. Ak by ste nevedeli, čo to je, tak je to tá inštitúcia, z ktorej nedávno poslali 460 000eur na falošný účet!!!

Smutnosmiešny PRINED

Prvý projekt sa volá Prined - PRojekt INkluzívnej Edukácie. Mala sa ním zvýšiť  vzdelanosť detí z rómskych osád.  Stál 15 733 883,50 eur. Učitelia, špeciálni pedagógovia, školskí psychológovia mali vytvoriť prostredie na školách,  v ktorom by sa sociálne zaostalé deti z osád mohli ideálne učiť.

http://www.crp.gov.sk/data/att/35469.pdf

Projekt spustili v septembri 2014. Na začiatku zlyhávalo financovanie. Kráľovsky zaplatení manažéri projektu neboli schopní posielať načas mzdy do škôl, tak to museli vykrývať obce, aby nebol škandál. Nahnevaní jednotlivci, školy aj obce písali sťažnosti cez diskusné fórum, tak manažéri projektu namiesto riešenia problémov diskusiu zrušili.

 https://www.zborovna.sk/novinky/blog.php?action=show&id=1190

Školenia odborných pracovníkov projektu vyzerali asi tak, že im lektor v pokročilom veku sám povedal, že ide iba o to, vyčerpať peniaze na školenie. Prínos = 0, okrem vyfakturovaných nákladov. Na školenia sa pracovníci školstva museli dostať za svoje a do konca októbra 2015 nedostali preplatené ani cestovné náklady.

Manažéri projektu  zasielali neustále nové a novšie verzie formulárov a výkazov. Takže vo finále odborní zamestnanci spracovávali nie 3 výkazy mesačne, ale 30 výkazov. Vôbec nevykonávali odbornú činnosť, na čo bol projekt zameraný, ale školy ich využívali na supľovanie a pomocné práce. Robili dozor na chodbách, mali odprevádzať deti k autobusu, viedli školské družiny. Na výkazoch však museli uvádzať odbornú činnosť.

Odborný zamestnanec, ktorý každý deň robil s deťmi z osady, mal ročný plat 9000 eur, ale asistentka manažéra projektu mala ročný plat bez osobného ohodnotenia 21 200 €. Manažér projektu, nadriadený asistentky, má ročný plat 33 000€. Supervízia projektu vyzerala asi tak, že niektorí supervízori prišli do školy až 1x, potom sa už len dohodli s riaditeľmi a urobili si ďalšie čiarky. 

V rámci projektu mali byť zakúpené pomôcky pre pedagógov, vraj notebooky. Na škole ich nikto nikdy nevidel, mnohí odborní zamestnanci nič nedostali. Rovnako mali deti dostávať balíčky pre deti zo sociálne znevýhodneného prostredia, na ktoré išli státisíce eur. Na konkrétnej škole dostali zubnú kefku, zubnú pastu a mydlo.

Smutnosmiešny AVM

Ďalší projekt – Aktivizujúce metódy vo výchove - stál 17 970 644,89 € . 

http://amvprojekt.sk/dokumenty/oprojekte

Učiteľky sa do projektu prihlásili, aby získali kredity, a aby „v praxi efektívne využívali aktivizujúce metódy vo výchove a vedeli tak výrazne prispieť k eliminovaniu výchovných problémov“.  Na školeniach však nezmyselne zmiešali učiteľky MŠ, špeciálnych MŠ, učitelia ZUŠ, učiteľky ZŠ a pracovníčky CVČ a aktivity prispôsobili len pre žiakov ZŠ. Množstvo učiteliek tak zo školení nevyužije vo svojej práci nič. Keď to napísali na FB stránku AMV projektu, ich pripomienky hneď odstránili.

Aby nahnali do projektu čo najviac učiteliek, sľubovali napríklad v materských školách za dve prihlásené učiteľky interaktívnu tabuľu. Mnohé materské školy tieto tabule nedostali, a keď sa voči tomu ohradili, bolo im povedané, že to bol len prísľub, nie záväzok a tabule už nie sú. Keď sa učiteľka z rôznych dôvodov nemohla zúčastniť na školení, musela nájsť za seba náhradu.

Vskutku prínosné boli konferenčné hovory, cez ktoré učiteľky diskutovali o jednotlivých  témach.  Boli v program WebEx, v angličtine, a tak staršie učiteľky alebo také, ktoré po anglicky nevedia, mali smolu. Okrem toho, v niektorých mestách chýbalo aj internetové pripojenie, lebo účastníci projektu nedostali prístupové mená a heslá alebo neboli vôbec poučení, ako majú s WebEx-om pracovať. Takže zo školení nemali nič.

Podľa zmluvy nakúpili v rámci projektu web kamery a slúchadlá pre konferenčné hovory. Lenže učiteľkám ich nedali k dispozícii, vraj že slúchadlá sa nemôžu z hygienického dôvodu zapožičiavať. Namiesto sľúbených edukačných balíčkov dostali učiteľky USB kľúče s výučbovým programom, ktorému nerozumeli.

Komíny v rezorte školstva

Ako som  napísala, vôbec sa nečudujem učiteľom, že idú do štrajku. Chcú zvýšenie platov o 140 eur, a minister školstva Juraj Draxler sa im vysmieva nejakými vianočnými odmenami. Nech sa pozrie na to, koľko miliónov eur mu vylietava z komína jeho organizácie Metodicko-pedagogického centra cez rôzne stupídne projekty. Olaf /organizácia EÚ, ktorá má bojovať proti korupcii/, ktorému idem adresovať poznatky „vyškolených“ učiteľov, sa na to iste pozrie rád.      

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Koľko vzdelaných a talentovaných ľudí si môže Slovensko odpáliť?

Neútočme na seba, nepoužívajme slovník, ktorý nás vracia do obdobia mečiarovského gádžovstva, povinnosťou politikov je krajinu kultivovať.

PRIMÁR

Prečo by ste nemali ísť spať nahnevaní

Vedci objavili spôsob, ako sa lepšie vyrovnať so zlými spomienkami.


Už ste čítali?