reklama

Otvorený list predsedovi NR SR Andrejovi Dankovi.

Nenechám sa zastrašovať niekým ako ste Vy. Niekým, kto vo funkcii ministra vnútra drží Roberta Kaliňáka, podozrivého z korupcie a kto sa verejne vyhráža odvolávaním opozičnej podpredsedníčky len preto, že bude mať dieťa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (181)

Vážený pán predseda parlamentu, vážený kolega,

Dnes ste si na poslanecké grémium vyšli bez tradičného mediálneho make upu civilizovaného právnika, ktorý má úprimnú snahu šíriť „vrodenú“ slušnosť aj medzi neslušnými poslancami z pozície šéfa zákonodárneho zboru, ktorú vám zabezpečil vrtoch osudu a to, že vaša vláda vznikla nie na základe charakteru, ale jeho spoločných animozít, spoločných kšeftov a ich vzájomného krytia. A tak sa stalo, že ste sa mi do očí vyhrážali tým, že ak si bezprostredne po blížiacom sa pôrode nebudem plniť povinnosti podpredsedníčky parlamentu, napríklad riadiť schôdze, budem z funkcie odvolaná.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnešné grémium malo byť venované diskusii o vašom návrhu novely rokovacieho poriadku. Ako podpredsedníčka parlamentu a ako zástupkyňa SaS som vám predostrela stanovisko väčšiny opozície v troch zásadných argumentoch, prečo odmietame vašu novelu.

Po prvé, načasovanie – ako sa budú poslanci obliekať a či budú jesť horalku v sále je ten najmenší problém tejto krajiny. Chcete tým prekryť niečo oveľa dôležitejšie a tým je korupcia vášho vládneho zlepenca, vašich ministrov a spoločné krytie Kaliňáka, ktorý, keď to bude treba, ako minister vnútra prikryje aj vás.

Po druhé – vaša novela je kompilátom rokovacích poriadkov z rôznych krajín, ktoré sa vám hodili. Problém je, že kombinácia plagiátov viacerých častí viacerých rokovacích poriadkov a ich účelové usporiadanie spôsobila, že tá klada, ktorú ste na opozíciu cez médiá vysypali, kradne právo opozičnému poslancovi plnohodnotne vykonávať svoj mandát. Je to nielen pokus o únos parlamentnej demokracie, ale aj pokus nahradiť ju neobmedzenou mocou vlády a jej predstaviteľov na pôde zákonodárneho zboru. Len tak si možno vysvetliť váš zámer obmedzovať vystúpenia /opozičných/ poslancov na úkor členov vlády a ich neobmedzeného času v parlamentnej rozprave.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po tretie- keď sme boli na spoločnej služobnej ceste v Prahe spolu s pánmi Hrnčiarom a Glváčom začiatkom júna, zhodli sme sa na tom, že zmena rokovacieho poriadku by mala byť spoločným kompromisom koalície a opozície. Preto sme hovorili o možnosti zostaviť pracovnú skupinu, ktorá zmeny v zákone o rokovacom poriadku pripraví.

Namiesto toho, pán predseda, aby ste zareagovali protiargumentmi, povedali ste mi dve veci úplne od veci: po prvé, mám vám pripraviť písomné stanovisko o tom, na základe akých paragrafov som otvorila mimoriadnu schôdzu k Bašternákovi. Po druhé, mám vám pripraviť písomné stanovisko o tom, ako si predstavujem zosúladiť svoj rodinný a pracovný život bezprostredne po pôrode tak, aby som z pozície podpredsedníčky plne reprezentovala opozíciu. Inak budem odvolaná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vaše vyjadrenie nebolo ničím iným ako vulgárnym zastrašovaním. Chcete ma nielen odvolať z funkcie, ale aj verejne popraviť, lebo pre vás je žena s ambíciami, s funkciou a malým dieťaťom niečo nezlučiteľné. Najmä ak si ešte občas dovolí nahlas prehovoriť. Len si uvedomte, aký signál ste tým vyslali všetkým matkám tam vonku, ktoré chcú mať okrem rodinného aj pracovný život.

Niečo vám na to poviem:

Za čias vlády Ivety Radičovej sedel na podpredsedníckej stoličke Robert Fico a pozrite sa, ako si takmer dva roky vykonával svoje povinnosti podpredsedu – za celý ten čas viedol rokovanie schôdze presne 1-krát. Bral plat a nikto ho neodvolával.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď vás nedávno operovali, milý pán kolega, chýbali ste na celej schôdzi ako predseda NR SR, zastupovali vás podpredsedovia, vrátane mňa. Zvrchovaného premiéra zastupoval počas jeho PN Robert Kaliňák. Namietal vtedy niekto? Odvolával vás niekto za vašu neprítomnosť v parlamente? Zaželala som vám skoré uzdravenie.

Moje písomné stanovisko, o ktoré ste ma dnes požiadali, pán predseda, je takéto: Celá moja rodina je pripravená pomáhať mi bezprostredne po pôrode tak, aby som vedela skĺbiť rodinné a pracovné povinnosti. Na materskú dovolenku nepôjdem ja, ale môj manžel, ktorý si to pri svojej práci môže dovoliť. Bude ma sprevádzať aj do parlamentu, ak to bude nutné. Len vám chcem niečo pripomenúť, každá žena v tejto krajine, ktorá je na materskej a je krátko po pôrode, je chránená zákonom – zákon ju chráni presne pred takými nadriadenými ako ste vy. Neumožňuje im, aby ženu po pôrode, keď sa dáva dokopy fyzicky a stará sa o potreby novorodeniatka, prepustili z práce. Do funkcie podpredsedníčky ste ma volili, keď už som bola tehotná, čo bolo viditeľné a verejne známe. A pokiaľ vám to nedošlo, každé šťastné tehotenstvo sa po deviatich mesiacoch spravidla končí pôrodom. 

/Nie je to tak dávno, keď ste mi sľubovali všemožne mi vychádzať v ústrety. Váš priateľ, pán Bugár, mi niekoľkokrát núkal pomoc, vraj bude kočíkovať dieťa na chodbeJ /

Pán predseda, budem sa snažiť vykonávať svoju funkciu a nebudem si uzurpovať žiadne špeciálne zaobchádzanie, ale nemôžete mi uprieť to, že pred zákonom sme si všetci rovní. Viete, mne primárne nejde o to, aby som s vami sedela vo vedení parlamentu, ale nenechám sa zastrašovať niekým ako ste Vy. Niekým, kto vo funkcii ministra vnútra drží Roberta Kaliňáka, podozrivého z korupcie a kto sa verejne vyhráža odvolávaním opozičnej podpredsedníčky len preto, že bude mať dieťa. Toto vám z tejto krajiny nedovolím urobiť už len pre všetkých tých slušných ľudí, ktorí tu ešte zostali, ženy s deťmi nevynímajúc, pán predseda. 

S úctou,

Lucia Ďuriš NIcholsonová 

Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  162
  •  | 
  • Páči sa:  5 217x

Srdcom som matka, novinárka, športovkyňa a niekto, koho vyrušujú rôzne skrivodlivosti sveta a má neustále nutkanie ich naprávať. V parlamente, na ulici, v rodine. Pred ideológiou uprednostňujem zdravý rozum a úsudok a mám rada slobodu. Slobodu jednotlivca. Píšem knihu, bicyklujem a behám. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu